Hermansen, Mads

Kvalitet i skolen 1-2

Bog

DKK 150,00

Varenr. – 37.1 – Hylde 11. – Et pædagogisk perspektiv på ledelse. – Uindbundet. – 215 sider, 220 sider. – Pænt eksemplar.  – 150 kr. (bind 1-2)

Kvalitet og evaluering har været nøgleord i de snere års diskussion om skolens udvikling. Det har været diskuteret, om der skal foregå en systematisk evaluering af næsten alle uddannelsesinstitutioer i Danmark. For nogle i skolen er diskussionen en naturlig forlængelse af tidligere måder at arbejde på. For andre er det Fanden selv, som åbenbarer sig. De to bøger giver et samlet bud på status for kvalitets- og evalueringsdiskussionen i Danmark. En række danske og norkse personligheder med kærlighed og kendskab til skolesystemet skriver om deres synsvinkler og begrundelser. De er ikke helt enige i alt, men dog er de enige i, at kvalitetsudvikling skal foregå i skolen og i samarbejde med forældrene.

Forlaget Klim 1999.

På lager

Beskrivelse

– INDHOLD BD. 1. Nogle centrale spørgsmål vedrørende skolebaseret vurdering. – Evaluering som professionel arbejdsform. – Nyere udviklingslinjer inden for vurderingsfeltet. – Evaluering – videnskab eller politik? – Evaluering i skoleøkologisk perspektiv. – Kvalitet og modernitet. – BD. 2: Arbejdet på skolen. – Central og decentral vurdering af folkeskolen, problemer og perspektiver. – Skoleevaluering, et krav til den moderne skole. – Kollegavejledning og reflekterende team. Metoder til selvevaluering for lærere og skoleledere. – Kvalitetsarbejde og brugerundersøgelser i praksis. – Benchmarking. – Skolens fortælling om sig selv. En narrativ vinkling. – Ledelsesopgaver. – Skoleleder. Drivkraft eller bremseklods? – Vurdering og vejledning i skolet i et magtperspektiv. – Et pædagogisk perspektiv på ledelse. – Uindbundet. – 215 sider, 220 sider. – Pænt eksemplar.